فهرست مهمانان شام نخست‌وزیر بریتانیا منتشر می‌شود
نوشته شده توسط : breketid

پیش از این، آقای کامرون گفته بود که فهرست مهمانانش در داونینگ استریت را منتشر نمی‌کند

دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که جزئیات مربوط به تمام اهداکنندگان منابع مالی به حزب محافظه‌کار را که با او در خانه‌اش در داونینگ استریت شام خورده‌اند، منتشر خواهد کرد.

نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که در چهار مورد، او در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت، میزبان اهداکنندگان منابع مالی به حزب تحت رهبری خود بوده است.

او گفته است که بیشتر این افراد از دوستانش بوده‌اند.

همچنین اعلام شده است که فهرست اهداکنندگان منابع مالی به محافظه‌کاران که با مقامات ارشد دولتی بریتانیا غذا خورده‌اند، نیز منتشر خواهد شد.

درخواست‌ها برای انتشار فهرست مهمانان نخست‌وزیر بریتانیا پس از آن مطرح شد که یکی از جمع‌آوری‌کنندگان کمک‌های مالی برای حزب محافظه‌کار این کشور متهم شد از متقاضیان دیدار با آقای کامرون، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کرد تا مقدمات این دیدار را فراهم کند.

دیوید کامرون وعده داده است که "تحقیقاتی مناسب" درباره این ادعاها انجام شود.

پیش از این، دفتر نخست‌وزیری بریتانیا انتشار فهرست مهمانان آقای کامرون در ساختمان داونینگ استریت را رد کرده بود، ولی با افزایش فشارها آقای کامرون گفت که دفتر نخست‌وزیری، این اطلاعات را منتشر می‌کند.

او روز دوشنبه، ۲۶ مارس، گفت که از وقتی نخست‌وزیر شده است، در سه مورد، با "اهداکنندگان شاخص منابع مالی" شام خورده است.

نخست‌وزیر بریتانیا اضافه کرد که در چهارمین مورد، اهداکنندگان منابع مالی، پس از انتخابات در جشنی در داونینگ استریت شرکت کرده‌اند. اسامی حاضران در این مراسم نیز منتشر خواهد شد.

شام خصوصی با نخست‌وزیر

بیشترین منابع مالی اهدایی به محافظه‌کاران در سال ۲۰۱۱

پیتر کرادس - ۳۸۲ هزار و ۴۵۱ پوند

مارک بمفور – ۱۵۰ هزار پوند

جین پارمر – ۱۵۰ هزار پوند

مری کراس – ۱۱۱ هزار پوند

ادوین هیلی – ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ پوند

نیکلاس جنکینز – ۱۰۰ هزار پوند

الکساندر ناستر – ۱۰۰ هزار پوند

منبع: کمیسیون انتخاباتی

نشریه بریتانیایی ساندی‌تایمز فیلمی را منتشر کرده است که در آن، پیتر کرادس، یکی از افرادی که برای حزب محافظه‌کار بریتانیا کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کرد، به چند نفر می‌گوید که با دادن ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار پوند می‌توانند به مقامات عالی‌رتبه حزب محافظه‌کار دسترسی داشته باشند، از جمله به مراسم شام خصوصی با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، دعوت شوند.

افرادی که در فیلم با آقای کرادس صحبت می‌کردند، خبرنگارانی بودند که خود را به عنوان کارمندان یک بنیاد متمول معرفی کرده بودند.

آقای کرادس به دنبال انتشار این فیلم و شدت گرفتن انتقادات، روز یکشنبه، ۲۵ مارس، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

پیش از این، اعلام شده بود که هیچ جزئیاتی درباره فهرست اسامی مهمانان نخست‌وزیر منتشر نخواهد شد، چون واحدی که در طبقه بالای ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت (دفتر نخست وزیری) در اختیار آقای کامرون است، واحدی خصوصی و محل زندگی خانواده اوست.

مقامات حزب کارگر، از احزاب اصلی رقیب محافظه‌کاران در بریتانیا، خواهان انجام تحقیقات مستقل درباره ادعاهای آقای کرادس و نیز انتشار کامل فهرست مهمانان آقای کامرون در منزلش در داونینگ استریت شده‌اند.

در عین حال، آقای کامرون گفته است که نه پیتر کرادس در این دیدارها نقش داشته است و نه اهداکنندگان منابع مالی، در خط‌مشی و سیاست‌های دولت بریتانیا تاثیر گذاشته‌اند.

او گفت: "هیچ‌کس در واحد سیاستگذاری ساختمان شماره ۱۰ به درخواست پیتر کرادس، کسی را ملاقات نکرده است."





:: برچسب‌ها: عکاسی , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: